Libra personeelsdiensten





webwinkels

9 November 2009

28 Procent van de Nederlanders koopt online onder werktijd: tussen 8.00 uur en 18:00 uur. Daarbij is maandag de meest populaire aankoopdag van de week. Dit blijkt uit een analyse van de database van webwinkel Redcoon.nl over het afgelopen kwartaal.

Op de maandagmiddag tussen 12:00 uur en 18:00 uur wordt het meest gekocht (negentien procent). Op de vrijdag-, donderdag- en woensdagochtend worden de online pagina’s echter het meest bekeken (22 procent).

Erwin Bruggink, directeur van Redcoon Benelux: "Er is een duidelijke trend te zien in de cijfers. Men oriënteert zich aan het einde van de werkweek online, om in het weekend naar de winkel te gaan om het product te bekijken en vast te houden. Na het weekend overlegt men nog even met collega’s om vervolgens na de lunch tot aankoop over te gaan." 

Bron: managersonline



« Terug naar het nieuwsoverzicht