Libra personeelsdiensten





Transparant zijn...

30 Juli 2009

Transparant zijn betekent informatie delen, anderen vertellen wat je écht denkt. Mensen verwachten van  hun baas, dat hij/zij open en eerlijk is. Ze gaan er zelfs van uit. Zodra iemand manager wordt, wordt er dus meteen verwacht dat hij expert in communicatie is. Geen gemakkelijke opgave.

Steve Arneson, oprichter van Arneson Leadership Consulting, geeft advies. Probeer informatie ten eerste zo snel mogelijk te delen. Vooral als er grote veranderingen op stapel staan of als er belangrijke dingen gebeuren. Treed op gezette tijden met medewerkers in contact en doe dit middels consistente kanalen. Maak er een gewoonte van en u zult snel gezien worden als iemand van wie men op aan kan.

Als tweede tip raadt Srneson aan om niet bang te zijn om te zeggen wat u denkt of voelt. Vermoedt u dat iemand niet helemaal eerlijk tegen u is of zaken achterhoudt, vraag er dan gewoon naar. Begrijpt u iets niet, laat het u dan uitleggen. Ga niet speculeren of klagen en laat u niet onzeker maken. Dit werkt twee kanten op natuurlijk.

Wees zelf ook iemand die altijd bereid is te praten en uitleg te geven.



« Terug naar het nieuwsoverzicht