Libra personeelsdiensten





Stel eisen aan een commerciele training

7 Oktober 2008

De meest voorkomende aanmerkingen over een trainingssessie;
- de training sloot niet aan op onze praktijk,
- de training (de stof) kwam uit een boekje, was meer lezen dan leren,
- er was geen leuke sfeer, niet iedereen was er vrijwillig,
- de locatie was niet goed, slechte zaal, slechte verlichting etc,
- geen mogelijkheid om na de training nog na te praten en iets te drinken,
- het duurde veel te lang, was eentonig, eenzijdig en saai.

Welke eisen of wensen mag je stellen aan een training;
1) Het moet een niet te grote groep zijn, vraag om individuele aandacht,
2) De training moet goed inspelen op je eigen, zakelijke werkomgeving,
3) Laat een trainer reële voorbeelden gebruiken, eventueel met klantcases,
4) Geef aan dat er ook een tijd voor enige ontspanning moet zijn
5) Laat het een praktijk training zijn, geen theoretisch verhaal,
6) Vraag om een individuele evaluatie, waarin je eigen verbeterpunten staan,
7) Is er een ‘herhalingstraining’ of de nieuwe kennis kon worden toegepast,
8) Vraag om een training met enige humor, fun en ruimte voor discussie.

lees het hele artikel



« Terug naar het nieuwsoverzicht