Jaarlijks starten meer dan 100.00 mensen een bedrijf. De aanleiding varieert van meer vrijheid hebben, passie volgen, creatief kunnen zijn tot een positieve bijdrage te willen leveren aan de wereld, etc.
Uit onderzoek blijkt dat tussen de 85 en 95 procent van alle starters, stoppen in de eerste vijf tot tien jaar van hun bestaan. Dit komt mede omdat de meerderheid van deze ondernemers geen kennis heeft van het ondernemen en de werknemers-mindset hebben.
Kennis van het ondernemen
Veel ondernemers die hun eigen bedrijf starten of runnen hebben vaak alleen kennis van hun vak. Ze zijn bijvoorbeeld kapper, coach, automonteur of webdesigner. Weten hoe u moet ondernemen is net zo belangrijk, of nog belangrijker. Weten hoe u moet ondernemen is noodzakelijk om succesvol te kunnen worden.
Ondernemer of Werknemer
Veel starters hebben de werknemersmindset, in plaats van die van een ondernemer. Ze nemen hun mindset en ervaringen mee naar een nieuwe ervaring en dit geeft allerlei problemen. U kunt namelijk niet denken als een werknemer als u een eigen bedrijf start of runt. U zult proactief moeten zijn om succesvol te kunnen worden.
Velen zijn zich er niet van bewust dat als zij als werknemer maar keurig naar hun werk komen en tussen negen en vijf gewoon hun werk doen, dat ze dan hoe dan ook salaris ontvangen. Als ondernemer maakt het misschien minder uit of u op komt dagen op uw werk of niet en is het werken van negen tot vijf geen garantie tot succes.
Klanten, klanten, klanten
Wat belangrijker is, is dat u potentiele klanten weet aan te trekken en deze om kunt zetten in betalende. Dit zijn twee super belangrijke gebieden in een bedrijf; marketing en sales. U moet uzelf als startende ondernemer dus vooral richten op de marketing en verkoop. Hoe meer u verkoopt, hoe meer u verdient. Als ondernemer is er geen limiet aan uw inkomen maar er is ook geen bodem....
Als u geen klanten weet te scoren zult u niets verdienen.